2012. július 21., szombat

Hajtogatott töpörtyűs pogácsa


Hozzávaló
  • 60 dkg liszt
  • 2 dkg élesztő
  • 3 ek fehér bor
  • 2 dl tej
  • 1 dl tejföl
  • 1 ek só
  • 1 tk cukor
  • 2 db tojás(ebből egy a kenésre)
  • 30 dkg darált töpörtyű
  • 6 dkg zsír


Elkészítés

A lisztben elkeverem a sót. 1 dl langyos cukros tejben feloldom az élesztőt és a kimért lisztből 1 evőkanállal belekeverek és hagytam míg szépen megindul.

1. Gépbe teszem a megkelt élesztőt, tejfölt, zsírt, bort, a másik dl tejet, a felvert 1 db tojást és ilyen szép réteskeménységű tésztát dagasztatok a géppel.

2. Enyhén lisztezett felületen 30x40cm téglalappá nyújtom, majd, a darált töpörtyűt rákenem. (könnyebben kenhető a kemény töpörtyű, ha a mikróba olvasztó programon egy picit megmelegítem)





3. Feltekerem mint a beiglit.




4. A nyújtófával egy kicsit megütögetem, hogy könnyebben tudjak a tésztával bánni.



5. Majd balról és jobbról összehajtom.

1x hajtogatás!



6. Fóliával letakarva hagyom 20 percet pihenni/kelni.





7. Elfordítottam a tésztát 90 ° -al.





 
8. Most így nyújtom ki.






9. Balról- jobbról egymásra hatom.





10.Majd lentről fel - fentről le és 30 percet kelesztem/pihentetem a tésztát.

 2x hajtogatás!

Majd még egyszer úgy járok el mint 7 - 10 pontig leírtaknál. Az lesz a 3x hajtogatás.


Így néz ki a kész tészta!






 
 
Ujjnyi vastagra kinyújtom, tetejét pengével berácsozom.  5 cm átmérőjű (lehet nagyobbal is) kiszúróval pogácsákat készítek, amiket 2 db nagyobb méretű papírral bélelt tepsire teszek. Tetejüket felvert egész tojással kenem úgy, hogy az oldalára ne folyjon mert nem fog megemelkedni a pogácsa. Előmelegített 180C°-n 30 percet sütöm.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése