2012. július 25., szerda

Lángos tésztából kenyér

Ne csodálkozz, valóban lángos tészta az alapja ennek a kenyérnek. Kefíres lángost készítettem, de nem fogyott el az egész, tehát megmaradt 68 dkg ebből a tésztából. Megszagolgattam és savanykás erjedt volt az illata. Ezen nem is csodálkoztam hiszen 7 napos volt, eddig volt elfeledve a hűtőben. Nagyon sajnáltam volna a szemetesbe küldeni ezért úgy gondoltam kiegészítem és dagasztok belőle kenyeret. A biztonság kedvéért 1 dkg élesztőt azért tettem bele. Ismét gazdagabb lettem egy nagyon finom kenyérrel.
                 
Hozzávaló
  • a 68 dkg lángos tészta ebből a tésztából
  • 2 ek olaj
  • 2 ek tejföl 20%
  • 1 dl tej 1,5 %
  • 1 tk só
  • 1 dkg élesztő
  • 50 dkg sima liszt  
Elkészítés

Az összes anyagot a dagasztó gépbe teszem az élesztőt csak úgy rámorzsolom a lisztre és bedagasztatom a tésztát. Dagasztás után kiveszem és tálban kelesztem 1 órát, de 20 perc pihentetés után a tésztát jól átgyúrom, majd tovább kelesztem a duplájára. 
Kiborítom, átgyúrom és megformázom majd sütőpapírral bélelt jénaiba teszem és itt is fedő alatt a duplájára kelesztem.
Bemelegítem a sütőt 230 C° -a a tészta tetejét bemetszem a jénait bespriccelem vízzel és lefedve a tésztát, tolom be a sütőbe és 1 órát ezen a hőfokon sütöm.
A fedőt leveszem és még 10 percet ezen a hőmérsékleten sütöm. Azért mindenki a saját tűzhelyéhez igazodjon!

                             Vízzel lespriccelem és szépen kicserepesedik a kenyér.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése