2012. augusztus 26., vasárnap

Nagyon finom egyszerű kenyér



Hozzávalók
 Elő kovász (sütés előtti este bekeverve)
  • 1 dkg élesztő
  • 20 dkg világos rozsliszt 
  • 140 ml víz 
 Sütés napján
  • az összes kovász
  • 60 dkg sima liszt
  • 400- 450 ml joghurt vagy író vagy savó vagy kaukázusi kefir
  • 2 ek. burgonya pehely (el is maradhat)
  • 2 teáskanál  
  • 1 dkg élesztő 
  • csipet cukor  

Elkészítés
1. A kovászhoz való anyagokat a sütés előtti napon bedagasztom. Letakarva egyenletes hőmérsékleten hagyom a másnapi sütésig.  Másnapra lágy/folyós és savanykás illatú lesz.
2. Másnap a kovászra rámérem a kenyérhez szükséges összes hozzávalót és jó alaposan bedagasztom a tésztát. 30 perc pihentetés után a tésztát átgyúrom, majd kelesztő tálban addig kelesztem, míg a duplájára .
3. Átgyúrom, megformázom oválisra a tésztát, és egy ovális magas falu jénaiban (jobb híján), amibe egy konyharuhát tettem, beliszteztem (kukoricalisztet használtam, ettől ropogósabb a kenyér) és a tésztát a varratos résszel felfelé beletettem, ruhával  letakarva  meleg helyen duplájára kelesztem. 
4. A sütőbe 2 tepsit teszek a sütőt 250 C° -a felfűtöm.(az egyikbe a tésztát csúsztatom majd a másikba egy bögre hideg vizet öntök akkor, amikor a kenyeret betolom a sütőbe)
5. A tésztát óvatosan kiborítom egy sütőpapírra, ami alatt egy iskolai rajztábla van (így könnyebb áthúzni papírral  a forró tepsire) és a tetejét 4-5 mm mélyen bemetszem három helyen.
6. Az egyik tepsire átcsúsztatom a tésztát és rögtön beleöntöm a vizet a másik tepsibe és így sütöm a kenyeret 15 percig, a vizes tepsit eltávolítom, majd 200C°-on további 40-45 percet sütöm. Rácson hagyom kihűlni. Sokadszorra megsütve.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése