2013. május 26., vasárnap

Békebeli kovászos fehér kenyér

Szó szerint csüngök a Nem vagyok mesterszakács blog oldalon. Mindig az volt a vágyam, hogy igazán, csak kovásszal készült gyönyörű fehér kenyeret tudjak készíteni. Ezen az oldalon lépésről lépésre mindezt megtanulhattam. Köszönöm! 
Az alaprecepthez képest most a kovász mennyiségét növeltem 5 dkg-val mert nem volt szívem kiönteni. Továbbá a kovász indítása sem megegyező most, mert én az előző élesztős kenyeremből vettem el egy pici darabot amit tíz napon keresztül etettem, majd szétosztottam. Mindig csak 5 dkg-s kovászt hagytam az üvegben és azt etettem 3 ek sima liszttel és 3 ek vizzel. (Ismétlem, nem volt szívem kiönteni ezért inkább elosztottam!)



Hozzávaló
  • 50 dkg BL 80 kenyérlisz
  • 25 dkg természetes kovász
  • 1,2 dkg só
  • 3,2 dl hideg víz
Elkészítés

A kovászt elkevertem a vízzel, amit beleöntöttem a sóval elegyített lisztbe. Összeállítottam a tésztát. 10 percig letakarva hagytam a dagasztógépben. 
A további műveletek és a fázisfotóval szemléltetett kenyérkészítés a fent nevezett blogon található! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése