2013. június 30., vasárnap

Sárgarépás sütemény

Gyerekkorom kedvenc süteménye. Sárgabarack lekvárral készítette mindig az édesanyám. Most hagyományt szegtem, mert egy 2009-es meggylekvárral töltöttem meg.

Hozzávalók
  • 1 bögre finomra reszelt sárgarépa / 2,5 -3 dl-s a bögre
  • 1 bögre cukor (kristálycukor)
  • 1 bögre zsír (hideg zsír legyen és nem kell belenyomkodni nagyon a pohárba)
  • 1 csomag sütőpor
  • 1citrom reszelt héja
  • annyi liszt, amennyit felvesz (kb. 35-40 dkg)
  • kb 8 púpozott ek lekvár
  • porcukor a hintéshez

Elkészítés

Az alapanyagokat a szükséges mennyiségű liszttel összegyúrtam. 2 lapra osztottam, majd egyenként kinyújtottam, az egyik felét sütőlapra helyeztem, lekvárral megkentem, rátettem a másik lapot, több helyen megszurkáltam a tésztát. 180 °C-ra előmelegített sütőben 30-40 perc alatt megsütöttem. .Ha kihűlt, hosszúkás szeletekre vágom és porcukorral meghintem a tetejét.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése