2013. szeptember 21., szombat

Kínai édes-savanyú leves 2

A jobb felső sarokban van a kínai tészta.


Minden hozzávalóból egy bő maréknyi. (A fotón látni, hogy minden hozzávalót lehetőleg egyforma nagyságúra kell darabolni!)
  •  csibemell
  •  sárgarépa 
  • zeller 
  • vöröshagyma 
  •  fafülgomba 
  • bambuszrügy 
  •  mungóbabcsíra 
  • 2 szál újhagyma 
  •  a képen látható tészta (csak ezért vettem meg azt a sz...r levest amit most akcióznak, mert máshol nem tudom beszerezni) 
  •  ananászkonzerv és a léből 1-2 ek 
  • ízlés szerint chili 
  •  koriander zöld vagy petrezselyem 
  • 5 cm-s gyömbér reszelve 
  • 2 db húsleveskockából 1,5- 2  l lé vagy igazi húsleves 
  •  3-4 ek szójaszósz 
  • 1-2 ek keményítő 
  • olaj 3- ek 
  • csipetnyi curry
  • 1/2 ek ecet
  • pici só
Elkészítés
 A csibehusit a gyömbéres szójaszószba hagyom állni 1 órát. A felforrósított olajra dobom és pirítom pár percet a zellert, sárgarépát, vöröshagymát, gombát, rügyet, mungóbabcsírát majd rá a csibehusi a fűszeres levével együtt. Most mehet bele a chili is. Ezzel is pirítom picit majd felöntöm a lével. Kb 10 perc intenzív főzés után bele a tészta, az aprított újhagyma a koriander és a keményítő, amit egy kicsi ananászlében elkevertem. Már nem főzöm tovább! Lekapcsolom a tüzet és hagyom, hogy a tészta megpuhuljon ez 1-2 perc. Ez a mennyiség 3-4 embernek elegendő. Én egymagam ettem 3 napig (mert még nem álltam rá az 1 adagos főzésre) és garantáltan finomabb, ha több napot áll és a fogyasztandó mennyiséget forraljuk fel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése