2013. szeptember 29., vasárnap

Meggyes - mákos muffin


Hozzávaló
  • 10 dkg magozott meggy (levétől jól kinyomkodva, lecsepegtetve)
  • 12 dkg vaj (lágy)
  • 2 db egész tojás
  • 12 dkg zabpehelyliszt
  • 3 dkg darált mák
  • 1/2 tk őrölt fahéj
  • 1 citrom vagy lime héja 
  • 4 ek kefír
  • 14 db összetört Süssina édesítő tabletta (de bármelyik sütésálló jó)
  • 1 tk sütőpor 
  • késhegynyi szódabikarbóna
  • csipet só
Elkészítés

A zablisztbe vegyítettem a sütőport és a szódabikarbónát. A többi hozzávalót kikevertem majd a zablisztet hozzáöntöttem, amivel csomómentesre kevertem. A 12 db - os formát papírral kibéleltem és jó 3/4 -ig töltöttem a mélyedéseket. 180 C° - ra előmelegített sütőben 20 - 30 percig sütöttem. Tűpróba!! Hagytam a formában 10 percet hűlni. (lágy a tészta nehogy szétessen) Teljesen hűlt állapotában fogyasztottam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése