2013. október 21., hétfő

Fokhagymakrém

1 kg gyönyörű magyar fokhagymát vettem, nagyon olcsón.  Aztán kétségbe is estem, mert arra gondoltam, ennyit nem használok el rövid idő alatt és bizony tömblakásban hamar kiszárad, minőségéből sokat veszít. Tartósításáról gondoskodnom kellett, amit itt meg is találtam. Remélem Tupperware megbocsát, hogy folyadéktárolójukat fokhagymatisztítónak használtam a termelékenység miatt. Remekül bevált!
1 gerezd, tenyérnyi nagyságú volt

72 dkg -ból ennyi lett





A fokhagyma tisztítóm

Hozzávaló
  • 1/2 kg fokhagyma (én 72 dkg -t dolgoztam fel)
  • 4 ek só ( én 6 ek jódozatlan sót használtam)
  • 1 dl olaj  (én 1, 5 dl + az üveg aljára és tetejére 1-1 ek)
Elkészítés

A fent említett edényben jól összerázogatom a hagymagerezdeket, ami teljesen ledobja a héját. Majd leöblítem és azonnal leszárogatom. Aprítógépbe teszem és pépessé keverem, hozzáteszem a sót amivel tovább keverem. Hozzáöntöm az olajat és jól átpörgetem. Tiszta, száraz üvegekbe teszem úgy, hogy az üveg aljára és a krém tetejére is olajat teszek, légmentesen lezárom, mehet a spájzba.

3 megjegyzés:

  1. Szerintem bocsánatos bűn. Sőt legalább újabb funkciója is lett a Tupperware pohárnak. :)

    VálaszTörlés
  2. Szia! Mi is készítettünk fokhagymakrémet, de mi nem tettünk bele olajat, mert attól az idő teltével trutyis lesz, ráadásul csak addig tartósítja, míg bele nem nyúlsz. Mi szimplán csak sóval tartósítjuk, és semmi baja sem lesz. Az összes zöldségből készült krémünket (paprikakrém, ételízesítő, vöröshagymakrém) csak sóval tartósítjuk, és nem teszünk hozzá olajat. Ez a mi receptünk: http://eztfaldfel.blogspot.hu/2015/06/hazi-fokhagymakrem-tartositoszer-nelkul-telire.html

    VálaszTörlés